عکاسی تبلیغاتی چیست؟

تاثیر عکاسی بر کسب و کار شما چیست؟ همانطور که از نام آن پیداست، عکاسی تبلیغاتی به معنی عکس‌هایی است که با اهداف تبلیغاتی گرفته می‌شوند. عکس‌های تبلیغاتی در مکان‌های زیادی مانند بروشورهای تبلیغاتی، بنرهای شهری، منو غذا و فضاهای مشابهی که نیاز به تقویت متن وجود دارد، استفاده می‌شوند. عکاسی تبلیغاتی برای معرفی و فروش یک محصول به کار می‌رود و روش‌های زیادی برای استفاده بهینه از عکس‌های گرفته شده در انواع تبلیغات وجود دارد. عکاسی تبلیغاتی زمینه گسترده‌ای برای فعالیت است که امکان فعالیت در آن برای عکاسان سنتی و مدرن وجود دارد.

اما مهمترین عرصه و طریق در تبلیغات بدون شک عکاسی است که زمینه های مختلفی از آن سرچشمه می‌گیرد. به عنوان مثال بروشوری موثرتر است که در آن عکس های زیبا و بهتری وجود داشته باشد. یک تبلیغ در روزنامه زمانی جذاب خواهد بود که عکس برازنده‌ای از محصول خاص چاپ شده باشد. پس با این اوصاف عکاسی مهمترین روش موثر در تبلیغات است.

زمانی که ما فن و هنر عکاسی را با یکدیگر برای معرفی محصولی به کار می بریم، به این زمینه عکاسی تبلیغاتی می‌گویند. -البته همین محصول باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد که بعدا توضیح می‌دهیم- هدف نهایی در عکاسی تبلیغاتی ایجاد رغبت است.

سرعت انتقال پیام در عکس تبلیغاتی(تاثیر عکاسی در کسب و کار شما)

در عکاسی تبلیغاتی سرعت انتقال پیام، امتیاز بصری و تبلیغاتی ایجاد می‌کند. باید تصور کرد هر دقیقه‌ای که تبلیغ و توضیح شما درباره کسب و کارتان دیرتر انجام شود و یا بیخودی طولانی شود یک مشتری را از دست داده‌اید. چه بسا در همان فاصله شرکت دیگری مشتری فرضی شما را به اندازه نگاه کردن یک عکس با رنگ و لعابی بهتر از آن خود کند.

معجزه هنرهای تجسمی و عکاسی در تبلیغات و برندینگ این است که به ساده‌ترین و کامل ترین حالت ممکن، مفهوم تبلیغ را به ذهن مخاطب می‌رساند. با این وجود، اینکه عکاسی اولین عنصر تبلیغات تصویریست که بر کسی پوشیده نیست.

ویژگی‌های یک عکس تبلیغاتی خوب

در کل می‌توان این ویژگی‌ها را به این صورت شمرد:

  • شناخت جامعه و محیطی که عکس قرار است در آن جا پخش شود: عکاس می‌بایست جامعه و محیطی را که قرار است عکس او در آن جا پخش شود کاملا بشناسد و با آداب و رسوم و اعتقادات آن ها آَشنایی داشته باشد. مثلا عکسی که برای یک جامعه‌ی مذهبی گرفته می‌شود باید کاملا متفاوت باشد با عکسی که برای جامعه‌ای غیرمذهبی گرفته می‌شود.
  • روان شناختی افراد و شناخت تاثیر عوامل مختلف بر ذهن آن‌ها: عکاس بعد از شناخت محیطی که برای آن عکاسی می‌کند باید بداند که چه مفاهیمی چه تاثیرات بر ذهن افراد آن جامعه به جا می‌گذارد. مثلا تاثیر رنگی خاص یا یک عنصر خاص که مردم آن جامعه به آن اعتقاد دارند.
  • استفاده از خلاقیت و نو آوری در راستای تفهیم ویژگی‌ها: عکاس برای این که بتواند مخاطب را بیشتر جذب و ترغیب کند باید نوآوری داشته باشد. استفاده از خلاقیت و نوآوری که خارج از عادت باشد مخاطب را بیشتر جذب می‌کند.

    پاسخ دهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند*